3 lucruri de văzut în Arad

francesca-manaila-51

În călătoria mea din vestul României am descoperit și Aradul, așa-numitul oraș de pe Mureș, un loc plin de cultură.

Prima clădire pe care o vezi când ajungi în Arad este clădirea Gării, o clădire impunătoare, probabil una dintre cele mai frumoase gări din România.

francesca-manaila-44

Iar de când am ajuns pe Bulevardul Revoluției, mi-am dat seama că Aradul nu este doar orașul de pe Mureș, ci și orașul clădirilor albe.

Clădirea Palatului Administrativ este în formă de U, construită în stil renascentist și poate fi vizitată între orele 17.00-20.00.

francesca-manaila-45francesca-manaila-46

Teatrul Clasic ”Ioan Slavici” construit in stil neoclasic în același timp cu Palatul Administrativ:

francesca-manaila-47.JPG

A treia clădire impresionantă și care dă Aradului statutul de oraș al clădirilor albe este Biserica ”Sfântul Anton de Padova”, romano-catolică, îmbinând mai multe stiluri: eclectic, renascentist, baroc, clasicist.

francesca-manaila-48francesca-manaila-49

Chiar dacă eu nu eram pregătită de ploaia care mi-a stricat planurile de vizitare a Aradului, se pare că arădenii erau…

francesca-manaila-50

Cum în Arad trăiește o comunitate impresionantă de italieni, mâncarea bună este la ea acasă. Aici am luat masa la unul din cele mai bune (și ieftine) restaurante din România, Restaurant Don, unde servirea și felurile de mâncare te duc pentru două ore pe tărâmurile mediteraneene.

Cu drag,

Francesca

Lasă un răspuns

